URSÄKTA VI STÖR

Igår var en riktigt regnig dag så vi åkte runt ön för att se oss om. Åkte till Böda Sand som var en riktigt häftig camping. Vi åker nog dit nästa år.
Hoppas det inte regnar lika mycket då dom som bodde där stod i vatten till fotknölarna och dom hade pumpar och pumpbil som försökte få bort vattnet...
Åkte till trollskogen med, såg ett troll.
Sen stan, glass kaffe och till tältet och lyssna på musik...
Grannarna kom och klagade på ljudet, tjurskallar vi spelade inte så högt alls... pms kärring... mycket yngre än oss och fyra gånger så sur...
Dom åkte iallafall hem mitt i natten vid halvtvå haha...
Gamlingarna - Ungdomarna  1 - 0.

2000 kondomer i en färgsprakande show

Dags för Diggiloo, det var ju igår kväll men jag sladdar lite som vanligt. Vädret var inte riktigt på humör men det var skitsamma.
Vi skaffade regnponchos och tänkte att dom andra kunde sitta där och bli våta medan vi var smarta... fast det visade sig att hälften hade vanliga regnställ och de andra hade likadana ponchos som vi så vi var ju inte smartare än någon annan som vanligt men det såg jäkligt roligt ut med 2000personer i genomskinliga ponchos som såg precis ut som kondomer...( ser extra roligt ut på flintskalliga gubbar)

Showen var mycket bättre än jag trodde är ju inte så mycket min musik men gillade det ändå.
Raka spåret hem efter det och sen orkade vi inte mera, låg och lyssnade på regnet hela natten och en granne som hade hål i sin uppblåsbara madrass.... flera gånger startade han elpumpen till den och man var klarvaken.... annars har det varit en trevlig första dag
kram

2000 kondomer i en färgsprakande show

kram

HÅLLA SNABELN I STYR

Jaha igår då... ligger ett steg efter hela tiden som nån kanske märker...

Vi var på sjöfartsmuseet och kollade akvariet... riktigt fint... gillar sånt... sen åkte vi till Värnamo och fick tag i en liten mysig stuga på deras camping, kändes lite turligt...
Vi grillade och köpte fiskekort, gjorde några kast i Lagan men den var utdöd.
Sen provade vi lite i sjön nära campingen, det plaskade friskt och verkade lovande, dock var det folk som badade och dom nappade inte... vi provade andra sidan sjön.
Satt på en bänk på ett berg utöver sjön och blev nästan lite djupa... pratade livets stora problem och allt sånt...
SEN... KOM ett av livets STORA PROBLEM.... fan pissnödig igen... måste vara något fel på ölen... dom bara rinner igenom..
-Undrar om man kan stå bakom tallen utan att den syns... Den väldiga....
Jo Anne trodde nog jag kunde gömma mig bakom något grässtrå lika gärna...
Nåja... ingen i sikte... fram med hmmm... faaan så skönt....
tass, tass, tass... fan en joggerska hon kommer att springa förbi just där jag står... nu kommer problemet... det gäller att flytta sig just när hon kommer förbi för att inte röja mitt nödläge...
just när hon passerar steppar jag runt tallen och det går ju skitbra när man pissar samtidigt....
 ÄHH...
Nåja Anne lovar att tvätta brallorna bara jag grillar...
Ja ja försök själv att springa runt ett träd och pinka och koncentrera dig på att inte synas...

Just nu pissar det ute i Borgholm där vi är nu... Har packat sopsäckar som vi ska ha på oss när digiloo är om ett par timmar....
piss och kram

IHJÄLSTRESSAD AV SNÅLHET

LYSSNA NOGA NU...
- KÖP ALDRIG ETT GÖTEBORGSPASS... ALDRIG....
Gillar du lugn och ro så lyssna noga till mitt råd...

'Först börjar man dagen med att se till att man inte har samma rum på vandrarhemmet från den ena dagen till den andra... allt för att man ska komma in i storstadshetsen...

Ett Göteborgspass köper man för att det ska bli billigare att vara i Göteborg, det låter väl bra...
Du får göra ditt och datt alldeles gratis bara du köper ett Göteborgspass.... Rubrikerna är lockande.
Guld och gröna skogar... det kostar nästan ingenting och du får göra allt gratis bara du har det...

Klart vi köper ett, vi var helt överens... allt gick lugnt till... vi betalade och var sååå lyckliga...

Gratis parkering bra va.... Solen sken extra över oss och det var nästan som i Lady och Lufsen....

Sen när man använde det första gången och man skrev tiden man tog det i bruk, vilket i sin tur innebar att det bara var 24 timmar kvar till det var förbrukat...
Då jävlar... det är bara 24 timmar kvar sätt fart nu... vad ska vi göra först...
Universeum kostar 140spänn då är det bara 105kr kvar att tjäna in... bra...

Trevligt ställe vi han se lite av det men det var bråttom så vi sprang förbi drygt hälften...
Om det skulle löna sig måste vi hinna se sjöfartsmuseet innan vi går in på liseberg... då har vi tjänat 20 kronor....
Helt fantastiskt....
När vi joggat igenom Universeum... kastade vi oss upp på cyklarna.... 5km cykling till sjöfartsmuseumet....

Svettig som fan, men  måste hinna....

framme... en timme innan stängning....  drar i dörren....

läser......

-Måndagar stängt....

Men hur kan man ha stängt på måndagar, fan också... vad är klockan... vi hinner inte till Naturhistoriska innan dom stänger heller... hinner vi äta innan vi kastar på oss extrakläder till Lisebergskvällen... nej kläder först....

full fart till vandrarhemmet, sen på med kläder....

PASTA, PASTA, PASTA... MÅSTE HA PASTA....

LETAR.... HITTAR...
INTE....
jo nu....

Trevlig restaurang... betställer....
tar tid....
svettas... häller i mig några öl.... svettas mera....
Anne beställer lasagne... får maten.... sväljer den hel... GOTT....

Liseberg.... fort nu....

går in, drar tre drag på chokladhjulet sen börjar lotta.... på liseberg.... Antar att ni såg oss....

Det var vi som var så där skönt svettiga efter en göteborgskortsdag...
Var kanske svårt att se oss med fontänen i bakgrunden... samma våta look....

sen va det slut... bra faktiskt.... vi går en sväng på liseberg... men... nej... nu stänger dom...

dagen är slut och vi med... sönderstressade av storstan.... längtar bort till lugnet....

Vi ska hitta det i Värnamo tänkte vi....

VARBERGSSAND

Riktig härlig sand på stranden i Varberg, Inte samma småstenar som hemma...
Anne plockade med sig en påse hem... Ska börja samla till sandlåda eller nåt...

GÖTLABORG....

Sitter i vandrarhemmet och väntar på att få byta rum och ställa in bilen i garaget, blev lite struligt när man bokar för sent.
Ska bara stanna en natt till i Göteborg p g a det, sen blir det någon dag i nån håla innan vi sticker till Öland...

Ikväll ska vi gå på Lotta på Liseberg så vi vinkar till alla. Eftersom vi inte har några plakat får jag vara det själv...
Några öl bara så ska vi se...

Satt en stund på en pub igår, 29spänn för en öl är väl ok pris...

Slank ner en pizza på vägen hem också, fattar inte hur mycket man kan äta hela tiden känns som jag inte gör annat just nu...

Vi har stoppat mina sandaler i en påse dom luktade inte särskilt gott och nu kan jag inte ta fram dom ur påsen för det har samlats diverse dofter under natten så nu får jag väl gå ut barfota på stan och köpa ett par skor.... nja har ju flera med mig såklart men inga sandaler...
pussåkram
många barn

FLUGA I NÄSAN

Jaha då var det dags att åka in till stan en sväng för att käka lite... stan då igår alltså heter Varberg och var en mysig bekantskap.
Häller i det sista av baileys-en, hur fan skriver man  det, i en plastmugg för att skynda mig dricka upp den innan den tar slut.
Nu till balansstycket att komma upp på cykeln med en plastmugg i handen utan att klämma ihop den... kämpar och lyckas... tar en liten smutt....
-Fan vad det killar i näsan... nåt har fastnat i snoken... fnyser för att få ut det...
efter några fnysningar ramlar det ut en fluga ur näsan....
Trodde det var helt omöjligt... jag som inte kan fånga en fluga annars och nu fångar jag dom med näsan  som någon slags myrslok... det kittlades ett bra tag kan jag säga...
När jag skriver är vi redan i Göteborg... men det får jag ta senare...

campingsemester

Jaha är just nu i Varberg som verkligen är en kanonstad på sommaren en massa folk, grym väg in till stan och varm öl, varmt smör, varmt allting... utom det som ska tillagas det är kallt, kallt, kallt....
Vi bokade en campingtomt med el, hade spis med oss och skulle få ström till kylväskan allt var perfekt, största högtalarna till datorn nerpackade... campingen skulle utplånas med 8000Decibel... men fan... dom hade bokat fel...
surt...
vi bor inte på A sektionen, inte på b eller c... det skulle ju låtit lite bättre... vi bor på...

Ö.... Ö... Ö...

finns det ens avdelning Ö på en camping... vi är lägst på skalan, krälar i stoftet framför de andra lyxplatserna...

Vi får lägga ut våra kläder så dom ska slippa lera ner sina skor...
Vi får slicka däcken på deras bilar rena varje morgon...
Vi har sniglar som husdjur...

Det är synd om oss, närmsta granne är fotbollsplanen... 20cm ifrån tältet...

Matchen startar klockan åtta varje dag och slutar klockan 22.00.

Man måste skrika hela tiden man spelar annars får man inte vara med... har samlat ihop ganska stora stenar som jag ska kasta på barnen om dom kommer för nära och det är dom ofta...

SKITUNGAR...

Meeeen... vi har det bre.... solen skiner.... ölen biter i solen....

DAGS FÖR SKÄRPNING

Har haft semester i en och en halv vecka och har varit allt annat än nyttig, vräkt i mig godis och onyttigheter i flytande form... ska försöka hålla ut på samma sätt hela semestern men sen ska det bli ändring, precis som det blir efter varje semester och nyår.
Har ju fått lite motivation nu så det kanske blir lite lättare, Anne heter hon och är sååå fin...
Hade ju inte tänkt att ha något förhållande men kikade lite och så gick det inte att låta bli...
Lovar mig själv att det här blir sista försöket men det ska bli ett bra försök...